سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نهاوند گفت: کاروانسرای سعادت و حمام بازار این شهرستان با اعتباری بالغ بر۶۰۰ میلیون تومان مرمت و بازسازی می‌شوند.

محمد احمدی سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نهاوند گفت: مرمت بنا‌های تاریخی عمده‌ترین راه حفظ آثار تاریخی است و در شهرستان نهاوند نیز اماکن و بنا‌های تاریخی زیادی داریم که بخشی از آن‌ها مرمت و بازسازی شده و برخی نیاز به مرمت دارند.

او گفت: اداره میراث فرهنگی شهرستان از گذشته تاکنون به منظور حفظ بنا‌های تاریخی با شناسایی این اماکن و ثبت آن‌ها در فهرست آثار ملی میراث فرهنگی نسبت به مرمت تعدادی از آن‌ها اقدام کرده است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نهاوند گفت: از جمله بنا‌های تاریخی شهرستان که طی چند سال گذشته مورد بازسازی قرار گرفته‌اند، چند حمام از جمله حمام حاج آقاتراب و حمام گلشن است که با مرمت آن‌ها به مکانی جذاب تبدیل شده‌اند.

احمدی مرمت حمام گلشن را آخرین نمونه بازسازی بنا‌های تاریخی در سال‌های اخیر عنوان کرد و گفت: برای نوسازی و مرمت حمام گلشن که طی سال‌های گذشته غیرفعال شده و در حال تخریب بود، با مشارکت مالک بنا و اعتبارات میراث فرهنگی اقدام لازم به عمل آمد و به سفره خانه سنتی تبدیل شد.

او گفت: کاروانسرای سعادت یکی از آثار تاریخی باارزش با قدمت دوران قاجاریه واقع در بازار نهاوند است که این پروژه با اعتباری افزون بر ۳۰۰ میلیون تومان مرمت و باسازی می‌شود.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نهاوند گفت: این کاروانسرا به شمارت ثبت ۳۱۷۱۹ در سال ۱۳۹۶ در فهرست آثار ملی ثبت شده است که مرمت و ساماندهی این اثر تاریخی و منحصربفرد باعث جذب بیشتر گردشگران به شهرستان نهاوند می‌شود‍.

احمدی گفت: حمام بازار نیز یکی دیگر از آثار ملی ثبت شده در نهاوند است که قدمت آن مربوط به دوره قاجاریه است و در سال ۸۴ در مجموعه فهرست آثار تاریخی ایران ثبت شده است.

او با بیان اینکه اثر تاریخی حمام بازار چند سالی است که تعطیل شده و در حال تخریب است، گفت: خوشبختانه کار مرمت این اثر تاریخی نیز با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان به زودی آغاز می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار